Postępowanie sądowe w sprawie tytoniu

W swoim przeglądzie sporu dotyczącego tytoniu (wydanie z 23 stycznia), Annasz sugeruje, że zwiększenie podatków od papierosów do finansowania programów społecznych, takich jak Medicaid, jest niesprawiedliwe dla uzależnionych palaczy. Uważam jednak, że takie podatki są nie tylko sprawiedliwe, ale także korzystne dla takich palaczy. Kiedy zwiększa się podatki na papierosy, zawsze spada konsumpcja.2 Chociaż spadek ten wiąże się ze zmniejszeniem średniej liczby wypalanych papierosów na palacza, stanowi to głównie zmniejszenie częstości palenia 3. W ten sposób oferując zwiększone zachęty finansowe do rzucenie palenia powoduje, że więcej palaczy rzuca palenie i prowadzi dłuższe życie o wyższej jakości. Ci, którzy się nie rzucają, będą finansować programy takie jak Medicaid, których palenie nieuchronnie doprowadzi ich do większego zapotrzebowania. Co może być bardziej sprawiedliwe.
Spadek palenia przy zwiększonych podatkach widoczny jest jeszcze bardziej wśród nastolatków. Główny Urząd Skarbowy oszacował wpływ palenia tytoniu na podwyżkę podatków i przewidywał, że 21-procentowy wzrost podatku spowoduje zmniejszenie liczby nastoletnich palaczy o ponad połowę miliona.4 Ponieważ odstraszanie w wieku nastoletnim może skutkować w trwającej całe życie abstynencji od palenia, szczególnie ważny jest wpływ na zdrowie tej grupy.
Ponadto kwestionuję twierdzenie Annasa, że prohibicja nie zadziałała i nie zadziała, i w takim zakresie, w jakim proponowane zasady miejsca pracy OSHA [przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy] byłyby całkowitym zakazem palenia we wszystkich miejscach pracy, nie praca albo. Doświadczenia wielu miast, stanów i branż pokazały, że globalne zakazy palenia, takie jak te mające zastosowanie do wszystkich restauracji, wszystkich miejsc publicznych lub wszystkich lotów krajowych, są wysoce wspierane zarówno przez palaczy, jak i niepalących i są praktycznie samodyscyplina.
Edward Z. Lawyer, MS
University of Wisconsin-Madison, Madison, WI 53705
4 Referencje1. Annas GJ. Postępowanie sądowe w sprawie tytoniu jako zapobieganie rakowi: postępowanie z diabłem. N Engl J Med 1997; 336: 304-308
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Departament Zdrowia i Opieki Społecznej. Ograniczenie skutków palenia tytoniu: 25 lat postępu: raport lekarza ogólnego. Washington, DC: Government Printing Office, 1989. (Publikacja DHHS nr (CDC) 89-8411.)
Google Scholar
3. Lewit EM, Coate D. Możliwość zastosowania podatku akcyzowego w celu ograniczenia palenia. J Health Econ 1982; 1: 121-145
Crossref MedlineGoogle Scholar
4. Generalne Biuro Rachunkowe. Palenie nastolatków: wyższy podatek akcyzowy powinien znacznie zmniejszyć liczbę palaczy. Washington, DC: General Accounting Office, czerwiec 1989. (publikacja GAO nr HRD-89-119.)
Google Scholar
Sekretne dokumenty pokazujące, że firmy tytoniowe wiedziały, że ich produkt uzależniały, są podniecające i podsycają szkodliwe pożary w branży, ale od kiedy tajne przestępstwa przechowują dokumenty biznesowe i opinie. Ludzie wiedzieli przed wiekami, że papierosy i tytoń uzależniały, ale dokładna definicja uzależnienia jest przedmiotem sporów wśród specjalistów nawet dzisiaj. Posiadanie firm tytoniowych odpowiedzialnych za ich wcześniejsze opinie na temat tego, co stanowi uzależnienie, jest w najlepszym wypadku słabym stanem prawnym Samookaleczenie nie powinno pociągać do odpowiedzialności innych.
Cel dżihadu antytytoniowego – aby wyeliminować palenie tytoniu w jakikolwiek możliwy sposób – nie usprawiedliwia wykorzystywania sądów do szantażu przemysłu tytoniowego do przyjmowania odpowiedzialności za bolączki spowodowane sprzedażą ich produktu wolnym ludziom. Tytoń jest przecież legalnym towarem, produktem, którego nikt nie zmusza nikogo do kupienia lub użycia. Miliony osób, które podjęły się palenia, rzuciły palenie. Ci, którzy nadal palą, robią to z pełną świadomością znacznego ryzyka związanego z paleniem, które są wygodnie drukowane pogrubioną czcionką na każdym opakowaniu papierosów.
Używanie pozwów do zmuszania niepoprawnych politycznie firm do bankructwa jest tyranią. Korozyjne oddziaływanie na wolność osobistą spowodowane przesunięciem konsekwencji dokonania wyboru z jednostki na trzecią partię z głębokimi kieszeniami jest niezmierzone. Mogę nie zgodzić się, że palisz, ale będę bronić twojej śmierci, że masz do tego prawo.
Być może przemysł tytoniowy powinien pójść za modelem medycznym i poprosić klientów o podpisanie oświadczenia o świadomej zgodzie w zamian za, powiedzmy, karton papierosów lub tuzin puszek tabaki. Jeśli społeczeństwo akceptuje jako moralność, że dana osoba może wyrazić zgodę na planową procedurę medyczną, która niesie 0,5-1% ryzyka śmierci lub komplikacji, to przyznając, że tytoń ma również stosunek ryzyka do korzyści, że dana osoba musi osądzać i utrzymywać przemysł tytoniowy nie mniej niż medyczny standard świadomej zgody powinien być równie akceptowalny.
Jesse A. Cole, MD
330 Basin Creek Rd., Butte, MT 59701
Annasz ignoruje pewne kluczowe punkty. Centra Kontroli i Prewencji Chorób oszacowały ostrożnie, że w 1993 r. Bezpośrednie koszty medyczne związane z paleniem w Stanach Zjednoczonych wyniosły 50 miliardów dolarów (lub 2,06 USD za paczkę papierosów) .1 Dane te nie uwzględniają pośrednich kosztów medycznych, skutki późniejszej inflacji, szkodliwe skutki utraty produktywności i przedwczesnej śmierci lub negatywne konsekwencje dla długu publicznego.
Grupą najbardziej dotkniętą podwyższonym podatkiem będą osoby poniżej 18 roku życia, osoby najmniej płacące. Jest to grupa najbardziej pożądana do osiągnięcia celu. Ponadto podwyżka podatków wpłynęłaby na wskaźniki palenia wśród wszystkich pozostałych grup wiekowych. Rządowe wysiłki na rzecz ograniczenia palenia wśród dzieci są bardzo ważne. Jednak znacznie szybszy i bardziej wyraźny spadek zachorowalności i umieralności związanej z paleniem byłby widoczny, gdyby podatki akcyzowe znacznie wzrosły, zarówno ze względu na spadek liczby osób rozpoczynających palenie, jak i korzyści medyczne wynikające z zaprzestania palenia.
Podwyższenie akcyzy jest bardzo skuteczną polityką publiczną. W latach 1980-1991 kanadyjskie podatki federalne i prowincjonalne na paczkę papierosów wzrosły z 0,46 USD do 3,72 USD (w Kanadzie), podczas gdy sprzedaż papierosów spadła o 39 procent; konsumpcja tytoniu w Kanadzie spadła o 30,0 procent – więcej niż odpowiadająca jej amerykańska stawka. Zużycie papierosów per capita spadło o 0,5% za każdy 1-procentowy wzrost cen2 – zmiana podobna do spadku konsumpcji o 0,42%, często cytowanego dla porównywalnych wzrostów cen w Stanach Zjednoczonych.3
Federalny podatek akcyzowy w wysokości 2 USD za opakowanie papierosów jest zalecany przez wiele organizacji medycznych Na podstawie historycznych stóp spadku konsumpcji na procent wzrostu ceny, podatek w tej wysokości może o
[przypisy: nutrend, bimatoprost, buprenorfina ]
[podobne: embolizacja naczyniaka, endoproteza stawu biodrowego rodzaje, erytrocyty w cytologii ]